نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

درآمد حملات باج‌افزاری در سال 2023 چقدر بوده؟

درامد حملات باج‌افزاری در سال 2023 به بیش از 1 میلیارد دلار رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. یک سال پیش، به نظر می‌رسید بارقه‌ای از امید در جنگ فرسایشی طولانی‌مدت صنعت امنیت سایبری علیه گروه‌های باج‌ افزار وجود داشته است. به نظر می‌رسید تعداد قربانیان کمتری به این هکرها در سال 2022 […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    درامد حملات باج‌افزاری در سال 2023 به بیش از 1 میلیارد دلار رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

    یک سال پیش، به نظر می‌رسید بارقه‌ای از امید در جنگ فرسایشی طولانی‌مدت صنعت امنیت سایبری علیه گروه‌های باج‌ افزار وجود داشته است. به نظر می‌رسید تعداد قربانیان کمتری به این هکرها در سال 2022 باج داده‌ بودند و مجرمان سایبری درآمد کمتری از حملات بی‌رحمانه‌شان داشتند. شاید ترکیبی از اقدامات امنیتی بهبود یافته، افزایش تمرکز مجریان قانون، تحریم‌های بین‌المللی بر اپراتورهای باج‌افزار، و بررسی دقیق صنعت ارزهای دیجیتال در واقع توانسته بود معضل باج‌افزار را شکست دهد.

    اما خب نه. به نظر می‌رسد که این مهلت تنها یک مشکل در مسیر باج‌افزار برای تبدیل شدن به یکی از سودآورترین و شاید مخرب‌ترین شکل جرایم سایبری در جهان بوده. و در واقع، سال 2023 بدترین سال آن بود.

    باج‌افزار

    Chainalysis با ردیابی پرداخت‌های ارزهای دیجیتال به کیف پول‌های دیجیتالی مرتبط با گروه‌های هکری به تخمین عدد ۱.۱ میلیارد دلاری رسید. و براساس داده‌های  Chainalysis، پرداخت‌ها به مهاجمان باج‌افزار در سال 2023 افزایش یافته و ارزش آن نسبت به سال قبل دو برابر شده است. به گفته شرکت نظارت بر بلاک چین  Chainalysis، هکرهای باج‌ افزار سال خوبی را در سال 2023 پشت سر گذاشتند و 1.1 میلیارد دلار از قربانیان دریافت کردند تا رکورد سالانه جدیدی را ثبت کنند.

    این میزان درامد یک تفاوت بزرگ نسبت به سال 2022 دارد، نسبت به زمانی که پرداخت‌های باج‌ افزاری تنها 567 میلیون دلار درآمد داشته است. این شیب تند نسبت به سال‌های گذشته و با بررسی جدیدترین داده‌های Chainalysis نشان می‌دهد که این گروه‌ها در سال 2023 به لطف هکرهای جدید و برخی حملات بزرگ با پرداخت میلیون‌ها نفر به صحنه بازگشته اند.

    نکته قابل توجه در گزارش ها حاکی از آن است که تعداد کل قربانیانی که پرداخت کرده اند در سال گذشته کاهش یافته است. این نشان می­دهد که هکرها برای هر حمله پول بیشتری درخواست می­کنند و بسته به اینکه مهاجمان با کدام قربانی کار می‌کنند نحوه پرداخت‌ها نیز متفاوت است. این منطقی است که برای برخی از مشاغل، گاهی اوقات پرداخت باج ارزان تر از از دست دادن درآمد ناشی از خدمات قطع شده و سیستم های قفل شده است. به علاوه اینکه مهاجمان در وب‌سایت‌های تاریک خود، تاکتیک جدیدی که گروه‌ها اغلب برای تحت فشار گذاشتن قربانیان انجام میدهند و قربانیان را تهدید به انتشار داده‌های دزدیده شده‌شان می­کنند.

    کسپرسکی ضد باج‌افزار Anti-Ransomware

    در میان آنتی ویروس های معتبر جهانی کسپرسکی یک آنتی ویروس حرفه ای و شناخته شده است که می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی ویروس‌ها و نرم افزارهای مخرب را شناسایی و آن‌ها را از بین ببرد. مزایای آنتی ویروس کسپرسکی باعث شده است که کاربران زیادی در سطح دنیا از این برنامه امنیتی در سیستم کامپیوتری و تلفن‌های همراه خود استفاده کنند. این محصول در آزمون پیشرفته حفاظت از تهدیدات نتایج بسیار خوبی را نشان داده و جوایز سالانه را کسب کرده است نرم‌افزار کسپرسکی، یکی از برترین نرم‌افزارها برای امنیت رایانه است. که در آخرین تست Av-comparatives، کسپرسکی با ۹۹٫۳ درصد میزان امنیت، این مقام بالا را در میزان حفاظت  کسب کرده است.

    هر محصول کسپرسکی از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برای شناسایی و متوقف کردن هر نوع تهدید آنلاین استفاده می کند – حتی آنهایی که قبلاً دیده نشده اند. وقتی به اینترنت وصل می شوید، کارهای زیر را انجام می دهیم:

    از حریم خصوصی خود محافظت کنید ما از تلاش های غیرمجاز برای دسترسی به وب کم یا ردیابی فعالیت شما در وب سایت ها جلوگیری می کنیم.

    هنگام خرید یا بانکداری آنلاین، پرداخت های خود را در یک مرورگر محافظت شده و مقاوم در برابر هکرها ایمن کنید .

    هکرها را از شبکه خود دور نگه دارید و امنیت وب سایت ها و ایمیل ها را قبل از باز کردن آنها بررسی کنید.

    کسپرسکی ‌پریمیوم‌‌ رایانه شما را به صورت بلادرنگ رصد می­کند تا فعالیتی را که با رفتار باج افزار مطابقت دارد شناسایی کند. این بدان معنی است که فعالیت مشکوک می­تواند فوراً مسدود شود و از حملات باج‌افزار جلوگیری می­کند.

     

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.