نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

روش های افزایش امنیت وای فای در خانه

امروزه اکثر افراد در خانه هایشان برای اتصال به اینترنت از مودم وای فای استفاده میکنند اما هیچ کاری برای تامین امنیت آن انجام نمیدهند. متاسفانه امروزه هک کردن وای فای بسیار معمول شده است و هکر ها میتوانند به راحتی به صورت رایگان از اینترنتی که شما خریداری کرده اید استفاده میکنند. در این […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    امروزه اکثر افراد در خانه هایشان برای اتصال به اینترنت از مودم وای فای استفاده میکنند اما هیچ کاری برای تامین امنیت آن انجام نمیدهند. متاسفانه امروزه هک کردن وای فای بسیار معمول شده است و هکر ها میتوانند به راحتی به صورت رایگان از اینترنتی که شما خریداری کرده اید استفاده میکنند.

    در این وبلاگ، به بررسی روش‌های افزایش امنیت وای فای در خانه و محافظت از دسترسی به شبکه خانگی پرداخته خواهد شد. با توجه به اینکه وای فای یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در خانه‌ها به شمار می‌رود.

    نکات کلیدی افزایش امنیت وای فای در خانه

    استفاده از رمز عبور قوی و بروزرسانی آن: برای افزایش امنیت وای فای خود، همواره باید از رمز عبور قوی استفاده کنید. رمز عبور شما باید شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادهای خاص باشد. همچنین، باید به صورت دوره‌ای رمز عبور خود را تغییر دهید. (به طور مثال هر 6 ماه یکبار) برای مطلاعه مطلب چگونه یک پسورد مناسب انتخاب کنیم اینجا کلیک کنید.

     

    استفاده از نرم‌افزارهای ضد جاسوسی و بروزرسانی آن‌ها به صورت دوره‌ای: نرم‌افزار ضد جاسوسی نیز یکی دیگر از ابزارهای محافظتی مهم در برابر حملات مخرب است. همچنین، برای حفاظت از دستگاه‌های خود، همواره باید از نسخه‌ جدیدتر نرم‌افزار ضد جاسوسی استفاده کنید و آن را به صورت دوره‌ای بروزرسانی کنید.

    کسپرسکی اینترنت سکیوریتی با ابزار های ضدجاسوسی امنیت شما را برای اتصال و جستجو در اینترنت فراهم میکند.

    این محصول که هم برای ویندوز و هم برای اندروید ارائه میشود با استفاده از ابزار secure connection در هنگام اتصال به Wi-Fi امنیت اتصال شما را میسنجد و در صورتی که اتصال آن ایمن نباشد موضوع را به شما اطلاع میدهد. برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

    استفاده از شبکه وای فای با رمزگذاری و امنیت بالا: مودم‌های Wi-Fi دارای چندین استاندارد رمزگذاری مانند WEP، WPA، WPA2 و WPA3 هستند. یه طور مثال WPA2 مخفف Wi-Fi Protected Access 2 است که هم یک پروتکل امنیتی و هم یک استاندارد مورد استفاده در صنایع بوده و ترافیک شبکه‌های Wi-Fi را رمزگذاری می‌کند. WPA2 AES نیز یک سیستم امنیتی استاندارد جدید است که تمام شبکه‌های بی‌سیم با آن سازگار هستند.

     

    هرگز از نام (SSID) ، پسورد و IP پیشفرض مودم استفاده نکنید.

    نام یا همان SSID مودم و پسورد پیشفرض آن را به راحتی میتوان پیدا کرد (این شامل تنظیمات لاگین مودم هم میشود) ، کافی است مدل یا برند آن را در اینترنت سرچ کنید، IP مودم ها نیز به طور پیشفرض 192.168.1.1 میباشد.

    تغییر آدرس IP پیش‌فرض به یک آدرس غیرمرسوم، یکی دیگر از روش‌های افزایش امنیت مودم های Wi-Fi است که کار را برای هکرها دشوارتر می‌کند. برای تغییر آدرس IP روتر، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

    به عنوان ادمین وارد تنظیمات روتر خود شوید.

    پس از ورود، نام کاربری و رمز عبور را در صفحه لاگین وارد کنید.

    سپس Network > LAN را که در منوی سمت چپ است، انتخاب کنید.

    آدرس IP را به preference تغییر داده سپس روی گزینه Save کلیک کنید.

    پس از تغییر آدرس IP، جهت ورود به تنظیمات مودم باید آدرس IP جدید را در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید.

     

    در صورتی که از دستگاه های هوشمند مانند تلویزیون های هوشمند و به طور کلی دستگاه های هوشمند (IoT) استفاده میکنید ، سعی کنید که از یک شبکه Wi-Fi جداگانه استفاده کنید، چرا که معمولا این دستگاه ها از امنیت بالایی برخوردار نمیباشند.

    محدود کردن دسترسی به مودم ، گام دیگری برای نظارت بر امنیت شبکه خانگی و افزایش امنیت مودم Wi-Fi است. این کار با تعریف کردن مک آدرس‌ دستگاه هایی که اجازه اتصال دارند از طریق تنظیمات مودم انجام می‌شود.

    به عنوان مثال، شما می‌توانید به دو دستگاه، مثلاً لپ تاپ و موبایل هوشمند خود دسترسی ادمین بدهید. این امر مانع از این می‌شود که افراد دیگری غیر از شما به عنوان ادمین به شبکه دسترسی داشته باشند.

     

    بیشتر روترها دارای یک فایروال برای مقابله با هکرها هستند و از قابلیت رمزگذاری Wi-Fi نیز به منظور جلوگیری از سرقت داده هایی که بین کاربران و مودم در حال انتقال است برخورداند. یکی از روش های حفظ امنیت وای فای خانگی، فعال کردن این دو مورد است. دراکثر مودم ها این ویژگی به صورت پیشفرض فعال است اما برای اطمینان بهتر است خودتان یک بار آن‌ها را چک کنید.

     

    در زمانی که نیازی به Wi-Fi ندارید آن را خاموش کنید. اگر روتر را خاموش کنید، سیگنال وایرلسی وجود ندارد. بنابراین، شبکه وایرلس ایمن است؛ بعضی از روترها به شما اجازه می‌دهند که زمان خاموش یا روشن کردن روتر را زمانبندی کنید؛ مانند خاموش کردن ارتباط وایرلس در طول شب.

    یکی از راه های حفظ امنیت Wi-Fi خانگی، به روز نگه داشتن فریمور مودم است. سازنده روتر شما برای رفع مشکلات امنیتی دستگاه بروزرسانی هایی را ارائه خواهد کرد و این بروزرسانی‌ها از طریق نسخه های مختلففریموردر اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بعضی از روترها خودشان فریمور خود را به روز رسانی می‌کنند، در حالی که سایر روترها نیاز دارند که کاربر ارتقای فریمور را به وسیله اپلیکیشن مخصوص انجام دهد. متأسفانه، بعضی از روترها گزینه‌های ارتقای فریمور را در تنظیمات پیشرفته پنهان می‌کنند که ارتقای دستی آن‌ها نیازمند استفاده از یک کد است که باید از سایت پشتیبانی سازنده روتر دریافت شود ، این کار نسبتا پیچیده ای است و اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید، بهتر است از یک متخصص بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

    روتر های Wi-Fi به طور پیش فرض به شکلی تنظیم می‌شوند که با نام خاصی (همان SSID) قابل دسترسی باشند. با این حال می‌شود SSID را به صورت مخفی نیز تنظیم کرد تا تنها اشخاصی به آن دسترسی داشته باشند که از قبل SSIDرا می‌دانند.

     

    شاید برای شما مهم نباشد که هکر ها از بسته اینترنت شما استفاده کنند ، اما بالا بردن امنیت Wi-Fi از آن‌جایی اهمیت دارد که هکرها ممکن است هر بلایی سر سیستم شما بیاورند. بنابراین همیشه سعی کنید نکات امنیتی مربوط به راه‌اندازی شبکه Wi-Fi را رعایت کنید.

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.