نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

چگونه یک پسورد مناسب انتخاب کنیم؟

تا به حال اتفاق افتاده است که بخواهید یک رمز عبور انتخاب کنید و ندانید که چه رمز عبوری انتخاب کنید؟ شما در اکانت های دیجیتالی خود اطلاعات با ارزشی را نگهداری میکند ، پسورد شما اولین و محکم ترین دیوار دفاعی شما در برابر هک و خطرات دنیای دیجیتال است. بنابراین برای جلوگیری از […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    تا به حال اتفاق افتاده است که بخواهید یک رمز عبور انتخاب کنید و ندانید که چه رمز عبوری انتخاب کنید؟ شما در اکانت های دیجیتالی خود اطلاعات با ارزشی را نگهداری میکند ، پسورد شما اولین و محکم ترین دیوار دفاعی شما در برابر هک و خطرات دنیای دیجیتال است.

    بنابراین برای جلوگیری از این امر به کلمه عبور امن و غیر قابل حدس نیاز داریم. اما سوالی که مطرح میشود اینست که چگونه میتوان پسورد امن ایجاد کرد؟ در این مطلب راهکار ها و نکات انتخاب یک پسورد مناسب را برای شما فراهم کرده ایم.

    پسورد - رمز عبور
    انتخاب پسورد مناسب امنیت اطلاعات شما را تامین میکند

    یک پسورد قوی، رمزی است که حدس زدن آن بری دیگران دشوار باشد ولی خودتان به راحتی بتوانید آن را به خاطر بسپارید. به نظر می رسد که ساختن یک پسورد قوی و قدرتمند روز به روز کار سخت تری می شود، چون خیلی ها هنوز با نحوه انتخاب رمزهای عبور قوی آشنا نیستند.

    هر چه پسورد شما از امنیت بیشتری برخوردار باشد، جلوی دسترسی هکرها به اطلاعاتتان بیشتر گرفته می شود.

    استفاده از پسورد های رایج

    این بزرگترین اشتباهی است که کاربران در انتخاب رمز عبور خود مرتکب میشوند ، رمز هایی مانند 123456 ، 11111 ، abcd و از این قبیل رمز های رایجی است که توسط هکر ها و کسانی که نمی‌خواهید به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشند به راحتی قابل حدس زدن هستند. تحقیقات مرکز نظارت بر امنیت سایبری بریتانیا نشان می دهد، بیش از ۲۳ میلیون نفر در سراسر جهان از اعداد «۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶» به عنوان رمز عبور استفاده می کنند، انتخابی که کار را برای هکرها آسان می کند.

    درست است که بخاطر سپردن این رمز عبور ها بسیار راحت است، اما این رمزها به آسانی قابل حدس زدن هستند. همچنین انتخاب تاریخ تولد یا نام شما به عنوان رمز عبور، کار هوشمندانه‌­ای نیست! زیرا این اطلاعات بدون تلاش زیاد برای هر شخصی قابل دسترسی هستند.

    پسورد تکراری و رایج
    استفاده از پسورد نا مناسب خطر هک شدن را به همراه دارد

     نکات انتخاب یک رمز عبور مناسب

    طول رمز عبور

    بسیاری از سیستم ها مانند برخی از کنترل پنل ها و …، اجازه ایجاد پسورد های کمتر از 8 کاراکتر را نمیدهند، زیرا هرچه تعداد کاراکترهای پسورد بیشتر باشد، بدست آوردن آن سخت تر و زمان بر میشود ، به طور کلی پیشنهاد میشود که در صورت امکان رمز عبور باید بین 15 تا 20 کاراکتر باشد.

    کاراکتر ها و نماد های خاص

    یک رمز ورود قوی باید شامل نمادها، اعداد، حروف کوچک و حروف بزرگ باشد. درج علائم و اعداد خاص حدس رمز ورود شما را دشوارتر می کند چون شما با استفاده از این نمادها، ترکیبات احتمالی بیشتری ایجاد می کنید.

    اگر پسوردتان شامل نمادها و کاراکترهای خاص باشد، احتمال اینکه قربانی حمله هکرها شوید کمتر می شود. هکرها موقع حمله و تلاش برای نفوذ به اطلاعات شما، ترکیب های مختلف حروف را امتحان می کنند تا رمز ورود شما را حدس بزنند و به حساب کاربری شما نفوذ کنند.

    به طور مثال یکی از ترفند های انتخاب کاراکتر های مناسب برای پسورد استفاده از 0 (صفر) به جای O ( حرف او انگلیسی) یا استفاده از I (آی انگلیسی) به جای 1 (یک) یا استفاده از $ به جای S است.

    استفاده از اطلاعات شخصی

    بسیاری از کاربران زمان انتخاب پسورد، از اعداد یا کلماتی که برایشان آشناست استفاده می کنند ، مثلا تاریخ تولد، شماره شناسنامه، محل تولد یا نام خودشان . اما چنین پسوردهایی امن نیستند و هکرها به راحتی می توانند آنها را شناسایی کنند.

    شما نباید از اطلاعات شخصی به عنوان بخشی از رمز عبور خود استفاده کنید ، اما این مساله به این معنا نیست حتما فقط باید از اعداد، حروف و یا عبارت های تصادفی استفاده کنید. پسوردهای تصادفی شاید قوی باشند اما به خاطر سپردنشان مشکل است.

     از پسورد های تکراری استفاده نکنید

    استفاده از پسوردهای تکراری برای حسابهای مختلف بسیار خطرناک است، اگر شخصی (هکر) موفق به یافتن پسورد مورد نظر شود، به راحتی میتواند به حساب های دیگرتان که پسورد مشابه دارند، نیز دسترسی داشته باشد و حجم زیادی از اطلاعات شما را به یکباره به سرقت ببرند.

    استفاده از پسورد ها تکراری

    پسورد های خود را در بازه های زمانی مشخص تغییر دهید. این کار سبب می شود که در صورتی که شخصی رمز عبور شما را یافته باشد، با تغییر مجدد رمز عبور توسط شما ، امنیت اطلاعات شما مجددا برقرار میشود. پیشنهاد میشود که پسورد هایتان را به صورت سالانه عوض کنید.

    ذخیره رمز عبور در اینترنت

    رمز عبور های خود را در حافطه مرروگر ها ذخیره نکنید ، حافظه مرورگر ها امنیت بسیار کمی دارد و به راحتی قابل هک میباشد.

    موقع استفاده از نرم افزار های آنلاین و نرم افزار های ضبط صفحه مراقب باشید. اجازه ندهید رمزهای عبور شما را در cloud بارگذاری کنند و هرگز رمز عبور های خود را در ایمیل برای کسی ارسال نکنید.

    Kaspersky password manager
    Kaspersky password manager

    یکی از بهترین راهکار های ذخیره امن پسورد ها استفاده از نرم افزار مدیریت پسورد کسپرسکی است ، این نرم افزار پسورد های شما را به صورت رمز گذاری شده ذخیره سازی میکند ، شما میتوانید در همه دستگاه های خود به پسورد هایتان دسترسی داشته باشید.

    Kaspersky password manager دارای ابزار مولد پسورد است که به شما کمک میکند تا پسورد های ایمن و قوی انتخاب کنید.

    برای خرید Kaspersky password manager اینجا کلیک کنید.

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.