نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

چگونه سرعت مرورگر را افزایش دهیم؟

امروزه تکنولوژی قدرت جمع آوری اطلاعات را در اختیار اکثر بشریت قرار داده است و این موضوع روز به روز پر رنگ تر میشود. اینترنت منبع اصلی این اطلاعات در همه زمینه ها است. این ابزار نه تنها برای جمع آوری اطلاعات بلکه برای بسیاری از وظایف، مانند انجام کار های بانکی، پرداخت قبوض، خرید […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    امروزه تکنولوژی قدرت جمع آوری اطلاعات را در اختیار اکثر بشریت قرار داده است و این موضوع روز به روز پر رنگ تر میشود. اینترنت منبع اصلی این اطلاعات در همه زمینه ها است. این ابزار نه تنها برای جمع آوری اطلاعات بلکه برای بسیاری از وظایف، مانند انجام کار های بانکی، پرداخت قبوض، خرید و حتی خرید بلیط و رزرو کردن رستوران استفاده میشود. اما وقتی اینترنت به کند میشود، اوضاع بسیار کسل کننده میشود.

    هنگامی که منتظر بالا آمدن صفحات مختلف سایت ها هستید یا مشکلی برای اتصال به اینترنت دارید، این سوال برای شما پیش میاید که چطوری سرعت کامپیوتر و مرورگرم رو بیشتر کنم؟ خوشبختانه، با انجام منظم چند کار ساده میتوانید سرعت قابل قبولی را برای کامپیوتر و مرورگر خود تضمین کنید.

    چگونه سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهیم؟

    آیا تا به حال تست سرعت مرورگر را انجام داده اید؟ بعضا مشکل لزوماً از سرعت اینترنت شما نیست، بلکه خود مرورگر شما کند شده است. صرف نظر از مرورگری که از آن استفاده میکنید، می توانید یک سری اقدامات انجام دهید تا مطمئن شوید که مرور اینترنت شما سرعت خوبی دارد و کار با آن لذت بخش است.

    زمانی که میخواهید سرعت مرورگر خود را افزایش دهید، موارد زیر را امتحان کنید. ابتدا تست سرعت مرورگر را انجام دهید تا مطمئن شوید که مشکل کندی از سمت مرورگر شما نمیباشد. سپس اگر ابن روش مشکل سرعت را حل نکرد، به مرحله بعد بروید.

    به آخرین نسخه مرورگر خود به روز کنید

    مانند اکثر نرم افزارها، مرورگر های اینترنت هم بروز رسانی میشوند و این آپدیت ها برای رفع مشکلاتی مثل باگ های امنیتی یا مشکلات عملکرد مرورگر منتشر شده اند. به روز رسانی مرورگرتان به آخرین نسخه منتشر شده به بهبود امنیت مرورگر شما کمک می کند و در کنار آن مشکلات عملکردی (مانند کندی) را که ممکن است با آن مواجه شده باشید را هم برطرف میکند.

    اکثر مرورگرها امروزه به گونه ای طراحی شده اند که به محض انتشار یک نسخه جدید به شما اطلاع میدهند. با این حال، اگر مرورگر شما کند شده است به صورت دستی آن را بروز رسانی کنید. ممکن است هشدار به‌روزرسانی آن را ندیده باشید، یا ممکن است مرورگر شما اصلا هشداری صادر نکرده باشد.

    تست سرعت مرورگر را اجرا کنید

    گاهی اوقات نسخه مرورگر شما کاملاً به‌روز است، اما همچنان سرعت مرورگر شما کند است و سایت ها به درستی و با سرعت load میشوند.

    ممکن است لزوماً مشکل کندی از سمت مرورگر نباشد. در عوض، مشکل میتواند مربوط به کیفیت اتصال اینترنت شما باشد. با اجرای تست سرعت می‌توانید بفهمید که اتصال اینترنت شما چطور است.

    با استفاده از برخی از مرورگرها مانند Google Chrome شما میتوانید سرعت هر وب سایتی را مستقیماً بررسی کنید، برای اینکار از گزینه تست سرعت در نوار ابزار کروم استفاده کنید. این ابزار می تواند راهکار خوبی برای تشخیص اینکه آیا مشکل سرعت از خود وب سایت است یا مشکل از اینترنت شما است. شما می توانید از چندین ابزار و سایت های مختلف برای آزمایش سرعت اینترنت خود استفاده کنید. (اکثر تست های سرعت مرورگر هم سرعت آپلود و هم سرعت دانلود را به شما نشان میدهند).

    اگر آزمایش سرعت مرورگر نشان دهنده سرعت کم اینترنت شما است، ممکن است اتصال ارائه دهنده اینترنت شما در آن منطقه ضعیف باشد، برای بهبود وضعیت شما میتوانید ارائه دهنده اینترنت خود را عوض کنید.

    برنامه ها و افزونه های (extension) بلااستفاده را حذف کنید

    مرورگرها معمولاً با چندین افزونه از پیش نصب شده در اختیار شما قرار داده میشوند. با گذشت زمان، ممکن است خودتان موارد بیشتری را دانلود و نصب کنید. برخی از این افزونه ها منسوخ میشوند یا دیگر دلیلی برای استفاده از آنها ندارید، علاوه بر این برخی از افزونه ها می‌توانند مستقیما باعث ایجاد مشکلات و کندی مرورگر شما بشوند. بسیاری از آنها ممکن است در پس زمینه اجرا شوند.

    اگر به افزونه ای نیاز ندارید، برای بهبود عملکرد مرورگر خود، توصیه می شود هر چندوقت یکبار افزونه هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید را حذف کنید.

    کش ها و کوکی ها را پاک کنید

    هنگامی که از وب سایت های مختلف بازدید می کنید، مرورگر شما داده ها و فایل های مختلفی را جمع آوری کند تا برای دفعات بعد که وارد وبسایت میشوید آنرا سریع تر لود کند، به حافظه ای که این دیتا ها در آن ذخیره میشوند کَش مرورگر می گویند.

    احتمالاً تا به حال دیده اید که بسیاری از وب سایت ها پیامی مبنی بر استفاده از کوکی به شما نشان می دهند. منظور این پیام داده هایی است که هویت و مشخصات کامپیوتر شما را به وبسایت معرفی میکند. سایت ها این کار را انجام می دهند تا سایت با تنظیمات مناسب مرورگر و سیستم عامل شما برایتان بارگیری شود.

    حافظه پنهان (کَش) و کوکی ها هر دو برای بهبود عملکرد  مرورگر اینترنت شما طراحی شده اند. اما، با گذشت زمان، افزایش بیش از حد این داده ها می تواند سرعت عملکرد مرورگر شما را کاهش دهد. پاک کردن حافظه پنهان و کوکی ها به صورت دوره ای می تواند سرعت عملکرد مرورگر را به شدت بیشتر کند.

    برگه (Tab) های مرورگرتان را به درستی مدیریت کنید

    همانطور که باز بودن تعداد زیادی افزونه می تواند سرعت عملکرد مرورگر شما را کاهش دهد، باز بودن تعداد زیادی تب در مرورگر نیز می تواند بر سرعت اینترنت و مرورگر شما تأثیر بگذارد. برگه هایی را که استفاده نمی کنید ببندید.

    سیستم خود را با یک آنتی ویروس خوب اسکن کنید

    بدافزار موجود در رایانه شما می تواند بر عملکرد برخی از برنامه ها از جمله مرورگر شما تأثیر بگذارد. ناگفته نماند، از آنها برای هک کردن و سرقت اطلاعات نیز استفاده میشود، بنابراین برای بهبود سرعت (و البته تضمین امنیت) کامپیوترتان از یک آنتی ویروس استفاده کنید.

    برای خرید آنتی ویروس کسپرسکی اینجا کلیک کنید.

    kaspersky

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.