نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

حالت ناشناس در مرورگر ها چیست و چه کاری انجام میدهد؟

حالت ناشناس (incognito mode) چیست؟ در این مطلب برای شما شرح داده ایم که حالت ناشناس چه کارهایی انجام می‌دهد و چه کارهایی را نمی تواند انجام ‌دهد؟ چگونه به صورت خصوصی و پنهان اینترنت را مرور کنیم؟ و چگونه استفاده از یک مرورگر امن از حریم خصوصی شما در دنیای دیجیتال به طور جامع […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    حالت ناشناس (incognito mode) چیست؟ در این مطلب برای شما شرح داده ایم که حالت ناشناس چه کارهایی انجام می‌دهد و چه کارهایی را نمی تواند انجام ‌دهد؟ چگونه به صورت خصوصی و پنهان اینترنت را مرور کنیم؟ و چگونه استفاده از یک مرورگر امن از حریم خصوصی شما در دنیای دیجیتال به طور جامع محافظت می‌کند.

    حالت‌ ناشناس (incognito mode) چیست؟

    حالت ناشناس یک ابزار در مرورگر شما است که به شما امکان می دهد اینترنت را مخفیانه مرور کنید. حالت ناشناس با حذف کردن local data در هنگام مرور اینترنت کار می کند. این یعنی که هیچکدام از صفحه هایی که باز می‌کنید در تاریخچه جستجوی شما ثبت نمی شود. هر کوکی که یک وب سایت سعی می کند به مرورگر شما آپلود کند حذف یا مسدود می شود. بقیه ردیاب ها، فایل‌های موقت و سرویس هایی که ممکن است اطلاعات شما را ثبت کنند نیز غیرفعال هستند.

    حالت‌ ناشناس دقیقا چه کاری می کند؟

    وقتی به طور عادی از مرورگرتان استفاده می‌کنید، مرورگرها URL هر صفحه ای که باز می کنید را ذخیره می کنند و این اطلاعات را حتی پس از اینکه مرورگر را بستید حفظ می کنند. این کار دسترسی به همان صفحات را در آینده آسان تر می کند. مرورگر ها کوکی‌ها را نیز ذخیره می‌کند، کوکی ها فایل‌های متنی کوچکی هستند که جزئیات ورود شما به آن سایت را ذخیره می‌کنند، اطلاعاتی مربوط به صفحاتی که بازدید می‌کنید را جمع‌آوری می‌کنند، و صفحات وبسایت ها را و تبلیغات آنها را بر اساس رفتار شما سفارشی سازی می‌کنند.

    با این حال، وقتی از حالت‌ ناشناس استفاده می کنید:

    سابقه مرورگر شما خصوصی خواهد بود.

    کوکی ها حذف خواهند شد و این موضوع تنظیمات و رفتار های شما در دنیای آنلاین را شخصی و خصوصی نگه میدارند.

    با استفاده از آن می توانید به طور همزمان به چندین حساب کاربری وارد شوید. به عنوان مثال، می‌توانید در حالت ناشناس وارد حساب کاربری کاری خود شوید و در همان سایت به صورت عادی وارد حساب شخصی خود شوید.

    هنگام استفاده از حالت ناشناس، فعالیت و وبگردی شما بسیار خصوصی تر است. افراد معمولا از حالت‌ ناشناس برای حفاظت از داده های شخصی یا اطلاعات مربوط به وبگردی های خود از سایر کاربران همان کامپیوتر یا موبایل استفاده میکنند. حالت ناشناس ابزار مناسبی هنگام استفاده از کامپیوتر دیگران است تا ردی از سابقه مرور شما در دستگاه آنها نماند و اطلاعات حساب های کاربری شما در مرورگر آنها نماند. (به شرط اینکه مرورگر را پس از انجام کار خود ببندید)

    از آنجایی که پس از خروج از حالت‌ ناشناس، وبسایت ها و مرورگرتان کوکی ها را ذخیره نمی‌کنند، در هنگام استفاده از حالت‌ ناشناس، کمتر احتمال دارد تبلیغات آنلاین مرتبط با وبسایت هایی که بازدید کرده‌اید مشاهده کنید. مشاهده شده که برخی در حالت ناشناس، قیمت های بهتری برای هتل‌ها و بلیطها دریافت کرده اند. این به خاطر این است که برخی از وب سایت قیمت های گران‌تری را براساس موقعیت جغرافیایی شما نشان میدهند یا اینکه بارها برای بررسی قیمت به آن سایت مراجعه کرده‌ باشید.

    اگر به حساب Google خود وارد نشده باشید، هر جستجویی که در حالت‌ ناشناس انجام می دهید در تاریخچه Google شما ثبت نمی شود و بر نتایج جستجوی شما در آینده تأثیر نمی گذارد. به همین ترتیب، اگر ویدیویی را در YouTube یا سرویس های مشابه در حالت ناشناس تماشا کنید، فعالیت شما بر نتایج جستجو و موارد پیشنهادی که در حالت مرور عادی میبینید تأثیری نمی‌گذارد.

    آیا حالت ناشناس واقعاً ناشناس‌ است؟

    اینکه از محدودیت‌های حالت ناشناس آگاه باشید موضوع مهمی است، زیرا اصطلاح «مرور خصوصی و حالت ناشناس» می‌تواند باعث شود افراد فکر کنند که حالت ناشناس امکان مرور اینترنت به صورت کاملا ناشناس و خصوصی را فراهم میکند. در حالی که این حالت فقط داده های ذخیره شده در مرورگر شما را پاک می کند، در این حالت آدرس IP شما هنوز برای دیگران قابل مشاهده است. یعنی ارائه دهنده اینترنت شما، وب سایت هایی که بازدید کرده‌اید، مدرسه، کارفرما، یا سازمان‌های دولتی همچنان می‌توانند فعالیت های شما را ردیابی کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید از ابزار های دیگری استفاده کنید که دیتا های رد و بدل شده بین شما و وبسایتی که میخواهید بازدید کنید را رمزگذاری میکنند مانند یک VPN.

    علاوه بر این، حالت ناشناس از شما در برابر حملات سایبری مانند فیشینگ و بدافزار ها محافظت نمی کند. اگر قبلاً سیستم شما آلوده به بد افزار  و نرم افزارهای جاسوسی شده باشد، این نرم افزار ها همچنان می تواند فعالیت شما را ردیابی کنند و اطلاعات حساس شما را حتی در حالت ناشناس سرقت کنند.

    say my name
    say my name

     

    حالت‌ ناشناس برای پاک کردن آثار و داده ها از وب سایت هایی که بازدید کرده اید، مواردی که جستجو کرده اید، فرم های آنلاینی که ارسال کرده اید طراحی شده است. یعنی پنهان کردن فعالیت های شما از کسانی که به رایانه شما دسترسی دارند. این تمام کاری است که حالت ناشناس میتواند انجام دهد.

    پس چگونه از حالت ناشناس استفاده کنیم؟ مرورگرهای مختلف نام های مختلفی برای حالت‌ ناشناس دارند. به عنوان مثال، موزیلا فایرفاکس، اپرا و اپل سافاری آن را «Private browsing’» می نامند، در حالی که گوگل کروم آن را «Incognito» و مایکروسافت edge آن را «InPrivate» می نامد.

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.