نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

چگونه امنیت خرید آنلاین خود را تضمین کنیم؟

امروز با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی شبکه اینترنت در سراسر جهان خرید اینترنتی جای خود را در بین مردم باز کرده است و اکثر افراد ترجیح می دهند کالاها و سایر موارد مورد نیاز خود را بدون دردسر و تنها با چند کلیک ساده بخرند. با این وجود زمانی‌که حرف از فروشگاه‌های آنلاین می‌شود، شاهد حضور اشخاص […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    امروز با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی شبکه اینترنت در سراسر جهان خرید اینترنتی جای خود را در بین مردم باز کرده است و اکثر افراد ترجیح می دهند کالاها و سایر موارد مورد نیاز خود را بدون دردسر و تنها با چند کلیک ساده بخرند.

    با این وجود زمانی‌که حرف از فروشگاه‌های آنلاین می‌شود، شاهد حضور اشخاص و یا به‌عبارتی وب سایت‌های مختلفی هستیم که در این زمینه فعالیت می‌کنند و بی‌شک نمی‌توان به هریک از آن‌ها اعتماد کرد. همیشه به خاطر داشته باشید “هر جایی که پول و کاربر حضور دارند، هکرهای مخرب نیز پرسه می‌زنند”.

    در این مطلب قصد داریم که راه های مقابله و پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی و موارد مربوط به خرید امن را برای شما شرح دهیم.

    یک فروشگاه اینترنتی، فروشگاه آنلاین کسب و کاری اینترنتی است که به صورت آنلاین به تبلیغات و ارائه محصولات خود میپردازد و با مشتریان خود ارتباط دارند.

    فروشگاه های آنلاین باید محصولات خود را به طورکامل و با جزئیات و به صورت شفاف در سایت یا شبکه های اجتماعی خود نمایش دهند تا کاربران بتوانند با دیدی درست و اطلاعاتی کامل محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

    نکات مربوط به خرید اینترنتی ایمن

    از هر فروشگاهی خرید نکنید

    توجه کنید که فروشگاهی که قصد خرید اینترنتی از آن را دارید باید معتبر و شناخته شده باشد. همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید نام فروشگاه را در گوگل سرچ کرده و از پیشینه و رزومه کاری ان مطلع شوید. ترجیحا از فروشگاه‌هایی که فاقد آدرس فیزیکی هستند خرید نکنید.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    نماد اعتماد الکترونیکی که توسط وزارت صمت ایران به فروشگاه های آنلاین داده می شود بهترین راه برای تشخیص و شناسایی وب سایت های معتبر از وب سایت های نا امن است.

    همه فروشگاه های مورد تایید می بایست نماد اعتماد الکترونیکی را (که به صورت یک e آبی رنگ به همراه یک یا چند نقطه طلایی رنگ است) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند. جعل کردن یک آیکون گرافیکی کار چندان سختی نیست، پس برای اطمینان کامل از اعتبار فروشگاه های آنلاین کافی است به صفحه کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در وب سایت enamad.ir مراجعه کنید (اینجا کلیک کنید) و با یک جست و جوی ساده، از اعتبار و امنیت سایت مورد نظر اطمینان پیدا کنید.

    بررسی آدرس درگاه بانکی و گواهی SSL

    درگاه های پرداخت بانکی در فروشگاه های اینترنتی باید دارای امنیت بالایی باشند که توسط پروتکل HTTPS تامین میشود.

    این درگاه های با استفاده از گواهی SSL امن میشوند و اطلاعات کاربر را رمز گذاری کرده. درگاه های بانکی با آدرس HTTP غیر مجاز بوده و نباید اطلاعات خود را در آنها وارد نمایید. برای اطلاع از این موضوع دنبال قفل سبز رنگ در کنار آدرس صفحه درگاه بانک بگردید.

    این قضیه در رابطه با امنیت خود سایت و فروشگاه های اینترنتی نیز صدق میکند ، سایت هایی که از پروتکل HTTPS به جای HTTP  استفاده میکنند بسیار ایمن تر از سایت های بدون SSL هستند.

    از هر دستگاهی برای خرید اینترنتی استفاده نکنید

    خرید های اینترنتی را با استفاده از کامپیوتر ، لپ تاپ و یا تلفن همراه خودتان انجام دهید ، استفاده از سیستم های کافی نت و سیستم هایی که از امنیت آنها اطمینان ندارید کار بسیار خطرناکی میباشد، شاید کسانی که شما از دستگاه آنها برای خرید اینترنتی استفاده میکنید قصد بدی نداشته باشند، اما دستگاه آنها آلوده به بدافزار یا جاسوس افزار باشد که باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی شما میشود.

    در صورتی که سیستم شما فاقد آنتی ویروس میباشد قید خرید اینترنتی را بزنید

    سیستم های فاقد آنتی ویروس به راحتی آلوده به بدافزار ها و جاسوس افزار ها میشوند، ممکن است بدافزار روس سیستم خود را نشان ندهد و شما متوجه حضور آن نشوید، اما در هنگام خرید اینترنتی به راحتی میتوانند اطلاعات بانکی شما را به سرقت ببرند.

    برای مطالعه مطلب ” از کجا متوجه آلوده شدن کامپیوتر و لپ تاپ به بدافزار شویم؟” اینجا کلیک کنید.

    کسپرسکی یکی از قدرتمند ترین آنتی ویروس های موجود در دنیا خرید ایمن را برای شما فراهم کرده است، قابلیت safe money امنیت درگاه های بانکی و خرید اینترنتی شما را در برابر حملات فیشینگ (برای مطالعه مطلب مربوطه اینجا کلیک کنید).

    شما میتوانید ویدئو آموزشی مربوط به آموزش فعال سازی این قابلیت در محصولات کسپرسکی اینترنت سکیوریتی و کسپرسکی توتال سکیوریتی اینجا کلیک کنید.

    برای خرید محصول کسپرسکی اینترنت سکیوریتی اینجا و برای خرید کسپرسکی توتال سکیوریتی اینجا کلیک کنید.

    از مرورگر و سیستم عامل بروز استفاده کنید

    اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، کسانی که هنوز از اینترنت اکسپلورر یا ویندوز xp استفاده میکنند عملا برای هکر ها و سارقین سایبری دعوتنامه میفرستند.

    البته استفاده از مرورگر ها و سیستم عامل های بروزتر تامین کننده امنیت شما نیستند و شما همچنان باید دیگر نکات امنیتی که گفته شده و در ادامه خوهیم گفت را رعایت کنید، با این حال سعی کنید که مرورگر خود را مرتبا بروزرسانی کنید.

    نکات ریزی که ممکن است حواستان به آنها نباشد

    – هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی دقت کنید اطرافیان قادر به مشاهده اطلاعات شما نباشند و تاجایی که ممکن است از صفحه کلید های مجازی که درگاه های خرید اینترنتی در اختیارتان می گذارند استفاده کنید.

    – هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین دقت کنید که هنگام پرداخت، رمز و اطلاعات بانکی خود را تنها در سایت درگاه خرید اینترنتی وارد کنید نه سایت های دیگر.

    – تصور نکنید چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستید چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکر ها هستند پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.

    – هیچ فایل و نرم افزار نامطمئنی را در سیستم خود دانلود واجرا نکنید.در اين شرايط احتمال دانلود يك كد مخرب و سپس اجراي مستقيم آن در رايانه توسط خود شما بسيار بالاست.

    – هر چند ماه یکبار(6ماه مدت زمان مناسبی است) رمز اینترنتی خود را تغییر دهید تا از امنیت آن اطمینان حاصل کنید.

    – درصورتی که خودتان نمیتوانید خرید اینترنتی را انجام بدهید هرگز هرگز هرگز اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید تا آنها برای شما خرید را انجام بدهند، این موضوع را حتما به سالمندان آموزش دهید.

    – به کودکان آموزش های لازم جهت فعالیت در فضای دیجیتال و اینترنت را آموزش دهید.

    – درصورتی که از سایتی که خرید میکنید اطمینان ندارید و چاره ای جز خرید از آن ندارید، پرداخت درب منزل حداقل کاری است که میتوانید برای برقراری امنیت انجام دهید.

    – از شماره سفارش، رسید پرداخت خود اسکرین شات بگیرید، شما همیشه دسترسی به اکانت و اطلاعات خرید خود ندارید

    – تا حد امکان از رمز دوم خود استفاده نکنید و به جای آن از رمز پویا (یکبار مصرف) استفاده کنید.

    – حواستان به قیمت های غیر عادی و ارزانی های بی دلیل باشد.

    – فروشگاه های اینترنتی اطلاعات شخصی و غیر معمول را نیاز ندارند، در صورتی که برای خرید این اطلاعات را از شما میخواهند به آنها شک کنید.

    – درصورتی که از فروشگاه های معتبر و معروف خرید میکنید، ترجیحا از اپلیکیشن آن به جای وبسایت استفاده کنید.

    – هرگز عکس کارت بانکی خود را برای کسی ارسال نکنید.

    نتیجه گیری

    این روز ها خرید اینترنتی تبدیل به یکی از رایج ترین روش های خرید شده است. اما همانقدر که کسب و کار های آنلاین مورد قبول مشتریان واقع شده اند، کلاهبرداری های اینترنتی هم زیاد شده است.

    بنابراين اگر شما رايانه خود را به يك محيط امن براي دريافت خدمات مالي تبديل كنيد، تهديد عمده اي متوجه شما و اطلاعات شما نخواهد بود. نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه همانقدر كه در دنياي واقعی مراقب اطلاعات مالي، كارت هاي اعتباري و وجوه نقد يا غير نقد خود هستيد، در فضاي اينترنت نيز بايد تمام جوانب و ملزومات امنيتي را رعايت كنيد.

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.