نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

فیشینگ چیست و راه مقابله با آن چگونه است؟

فیشینگ یکی از جرایم سایبری است که در آن با هدف یا اهدافی از طریق ایمیل، تلفن یا پیام متنی توسط شخصی که خود را به عنوان یک موسسه قانونی معرفی می‌کند، تماس گرفته می‌شود تا افراد را به ارائه داده‌های حساس مانند اطلاعات هویتی شخصی، اطلاعات بانکی و کارت اعتباری و رمز عبور فریب […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    فیشینگ یکی از جرایم سایبری است که در آن با هدف یا اهدافی از طریق ایمیل، تلفن یا پیام متنی توسط شخصی که خود را به عنوان یک موسسه قانونی معرفی می‌کند، تماس گرفته می‌شود تا افراد را به ارائه داده‌های حساس مانند اطلاعات هویتی شخصی، اطلاعات بانکی و کارت اعتباری و رمز عبور فریب دهد.

    سپس از این اطلاعات برای دسترسی به حساب های مهم استفاده می­شود و می­تواند منجر به سرقت هویت و ضرر مالی شود.

    اولین شکایت فیشینگ در سال 2004 علیه یک نوجوان کالیفرنیایی که با تقلید از وب سایت “America Online” سایت مشابهی را ایجاد کرد بود، تنظیم شد. او با این وب سایت جعلی توانست اطلاعات حساس کاربران را به دست آورد و به اطلاعات کارت اعتباری دسترسی پیدا کند تا از حساب آنها پول برداشت کند. به غیر از ایمیل و فیشینگ وب سایت، «ویشینگ» (فیشینگ صوتی)، «smishing» فیشینگ پیامکی و چندین تکنیک دیگر فیشینگ که مجرمان سایبری مدام در حال ارائه هستند نیز وجود دارد.

    ویژگی های رایج ایمیل های فیشینگ

    پیشنهادات پرسود:پیشنهادات پر سود و اظهارات چشم نواز برای جلب توجه مردم طراحی می­شود. به عنوان مثال، بسیاری ادعا می­کنند که شما برنده یک آیفون، یک قرعه کشی یا یک جایزه نفیس شده اید.

    احساس فوریت:یک تاکتیک مورد علاقه در بین مجرمان سایبری است که از شما بخواهند سریع عمل کنید زیرا معاملات فوق العاده فقط برای مدت زمان محدودی هستند. حتی برخی از آنها به شما می­گویند که فقط چند دقیقه فرصت دارید تا پاسخ دهید. وقتی با این نوع ایمیل ها مواجه می­شوید، بهتر است آنها را نادیده بگیرید. گاهی اوقات، آنها به شما می­گویند که حساب شما به حالت تعلیق در می­آید مگر اینکه فوراً اطلاعات شخصی خود را به روز کنید. اکثر سازمان‌های قابل اعتماد زمان کافی را قبل از پایان دادن به حساب خود می‌دهند و هرگز از مشتریان درخواست نمی‌کنند که اطلاعات شخصی خود را از طریق اینترنت به‌روزرسانی کنند. در صورت شک، به جای کلیک کردن روی پیوند در ایمیل، مستقیماً از منبع بازدید کنید.

    هایپرلینک ها:یک پیوند ممکن است آن آدرسی نباشد که به نظر می­رسد. نگه داشتن ماوس روی یک پیوند، نشانی اینترنتی واقعی را به شما نشان می­دهد که با کلیک بر روی آن به آنجا هدایت خواهید شد. این می­تواند کاملاً متفاوت باشد یا می­تواند یک وب سایت محبوب با غلط املایی باشد، به عنوان مثال www.banksarnan.com – “m” در واقع یک “r” و یک “n” است، پس با دقت نگاه کنید.

    پیوست ها:اگر پیوستی را در ایمیلی مشاهده کردید که انتظارش را نداشتید یا منطقی نیست، آن را باز نکنید! آنها اغلب حاوی محموله هایی مانند باج افزار یا سایر ویروس ها هستند. تنها نوع فایلی که همیشه می-توان روی آن کلیک کرد، یک فایل txt است.

    فرستنده غیرمعمول:چه به نظر برسد که از طرف کسی است که نمی‌شناسید یا کسی که می‌شناسید، اگر چیزی غیرعادی، غیرمنتظره، غیرمعمول یا به طور کلی مشکوک به نظر می‌رسد، روی آن کلیک نکنید!

    فیشینگ

    چگونه از حملات فیشینگ جلوگیری کنیم؟

    اگرچه هکرها دائماً تکنیک‌های جدیدی را ارائه می‌کنند، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از خود و سازمان‌تان انجام دهید، برای کمک به جلوگیری از رسیدن پیام های فیشینگ به کاربران نهایی، کارشناسان توصیه می­کنند کنترل های امنیتی را با ابزارهای زیر لایه بندی کنید:

    کسپرسکی

    از آنتی ویروس استفاده کنید

    آنتی ویروس کسپرسکی به همراه یک دفاع چند جانبه سد محکمی در برابر حملات فیشینگ محسوب می­شود، این آنتی ویروس قدرتمند از چندین ابزار در ماژول های امنیتی و حفظ حریم خصوصی خود استفاده کرده و از کاربران در برابر این حملات محافظت می­کند.در اینجا ابزار هایی که این آنتی ویروس در مقابله با حملات فیشینگ مورد استفاده قرار می­دهد بررسی می­شوند.

    آنتی ویروس های کسپرسکی با اسکن کردن دقیق ایمیل ها، شناسایی و تشخیص پیام های فیشینگ و لینک های مخرب، حملات فیشینگ را شناسایی ‌و آنها پاکسازی می­کند.

    برای مثال حمله فیشینگ که اخیرا به نام سامانه ثنا و قوه قضاییه انجام شد دقت کنید. در این حمله ، پیامکی برای کاربر ارسال ‌شد و با بهانه‌های مختلف مانند مشاهده‌ی شکوائیه و ابلاغیه، کاربر را به کلیک بر لینک مخربی که داخل پیامک بود ترغیب می‌کرد. پس از آن بدافزاری روی دستگاه قربانی نصب شد و او را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌کرد. در نهایت اطلاعات حساب بانکی قربانی توسط مهاجم سرقت می‌شد و مهاجم با استفاده از آن و دسترسی‌ای که بدافزار برای خواندن پیامک رمز پویا از کاربر گرفته بود، حساب قربانی را خالی می‌کرد.

    اما اگر قربانیان این حمله فیشینگ آنتی ویروس کسپرسکی را بر دستگاه خود نصب کرده بودند، هرگز در دام این کلاهبرداری نمی‌افتادند، چراکه آنتی ویروس کسپرسکی این بدافزار و ایمیل های حاوی پیام فیشینگ را شناسایی و آنها را حذف می­کرد.

    آنتی ویروس با محافظت در برابر ایمیل های هرزنامه، به کاربران این امکان را می­دهد که از فیلترهای هرزنامه استفاده کنند. آنتی ویروس بعد از ارسال پیام، ظاهر پیام را ارزیابی می­کنند تا تشخیص دهند که آیا هرزنامه است یا خیر.

    این آنتی ویروس قدرتمند مرورگر ها را زیر نظر می­گیرد تا از باز شدن وب سایت های تقلبی جلوگیری شود. دیتابیس این آنتی ویروس فهرستی از وب‌سایت‌های جعلی را نگه می‌دارند و وقتی سعی می‌کنید به وب‌سایت دسترسی پیدا کنید، آدرس مسدود می‌شود یا یک پیام هشدار نشان داده می‌شود. تنظیمات مرورگر باید فقط به وب‌سایت‌های قابل اعتماد اجازه باز شدن را بدهد.

    فایروال موجود در انتی ویروس کسپرسکی مانع از بروز حملات فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌شود. تصور کنید می‌خواهید وارد یک سایت خرید اینترنتی شوید. یک سارق در کمین است تا اطلاعات شما را بدزدد. فایروال، نگهبانی است که جلوی این سارق‌ها را می‌گیرد.

    ویژگی آنتی فیشینگ در تمامی نسخه های آنتی ویروس کسپرسکی موجود می­باشد و برای راه اندازی آن احتیاج به تنظیم و کانفیگ خاصی نمی­باشد، برای مشاهده و خرید آنتی ویروس به صفحه آنتی ویروس در سایت مراجعه کنید.

     

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.