نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

آنتی ویروس چیست؟

یک ویروس می­تواند داده های ما را از بین ببرد و با کاهش سرعت سیستم بر عملکرد رایانه ما تأثیر بگذارد. یک ویروس می­تواند داده های حساس ما را به شخص دیگری بازگرداند یا به شخصی اجازه دهد از راه دور به رایانه ما دسترسی داشته باشد و به دلایل خود از آن استفاده کند. […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    یک ویروس می­تواند داده های ما را از بین ببرد و با کاهش سرعت سیستم بر عملکرد رایانه ما تأثیر بگذارد. یک ویروس می­تواند داده های حساس ما را به شخص دیگری بازگرداند یا به شخصی اجازه دهد از راه دور به رایانه ما دسترسی داشته باشد و به دلایل خود از آن استفاده کند. در این شرایط آنتی ویروس وارد عمل می­شود، آنتی ویروس نرم افزاری است که از ویروس ها و از پخش هر نوع نرم افزار مخرب در کامپیوترها جلوگیری می­کند.

    عملکرد آنتی ویروس

    نرم افزار آنتی ویروس برای جلوگیری، اسکن، شناسایی و حذف ویروس ها از رایانه، لپ تاپ و موبایل ها طراحی شده است. پس از نصب، اکثر نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس در پس‌زمینه کار می‌کنند تا حفاظت از ویروس را در زمان واقعی ارائه دهند. یک برنامه آنتی ویروس که معمولاً به عنوان یک اقدام پیشگیرانه امنیت سایبری روی رایانه نصب می­شود و می­تواند به جلوگیری از طیف گسترده ای از تهدیدات سایبری مانند کی لاگرها ، باج افزارها، اسب های تروجان ، کرم ها ، روت کیت ها ، و ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، بات نت ها، تلاش های فیشینگ و غیره کمک کند.

    آنتی ویروس

    انواع اسکن ها توسط نرم افزار آنتی ویروس

    اسکن بر حسب تقاضا: اصطلاح اسکن درخواستی به خودی خود به این معنی است که این ویژگی یا زمانی اجرا می­شود که کاربر بخواهد رایانه خود را در صورت مشکوک شدن به هرگونه رفتار غیرعادی اسکن کند یا کاربر برنامه ریزی می­کند تا در زمان مشخصی اجرا شود.

    محافظت در زمان واقعی: تقریباً تمام برنامه‌های آنتی ویروس مدرن این نوع محافظت خودکار را ارائه می‌کنند که در پس‌زمینه اجرا می‌شود و در نتیجه شانس گرفتن بدافزار را، قبل از آسیب رساندن به آن افزایش می‌دهد. بنابراین، این نوع اسکن ها به عنوان محافظ پس زمینه نیز شناخته می­شوند. در حالی که داده ها در حافظه فعال بارگذاری می­شوند، سیستم را برای هرگونه فعالیت مشکوک به صورت بلادرنگ رصد می­کند. به عنوان مثال، هنگامی که یک درایو USB وارد می­شود یا یک فایل دانلود شده اجرا می­شود.

    اسکن‌های هوشمند: در بخش اسکن‌های هوشمند، یک آنتی ویروس فقط فایل‌های انتخابی را اسکن می‌کند که احتمال آلوده شدن آن‌ها بیشتر است. این نوع اسکن نیاز به منابع سیستم را کاهش می­دهد و در عین حال از انواع رایج تر ویروس ها، تهدیدها و خطرات محافظت می­کند.

    :Spyware Scannersاین نوع از اسکن نرم افزارهای جاسوسی را اسکن و حذف می­کند، نرم افزاری که ممکن است بدون اطلاع شما برای جمع آوری داده ها روی دستگاه شما نصب شده باشد.

    انواع مختلف آنتی ویروس: آنتی ویروس ها بر اساس نحوه عملکرد خود در چند دسته مختلف قرار می­گیرند.

    آنتی ویروس) : ML آنتی ویروس یادگیری ماشینی( از یادگیری ماشینی برای شناسایی تهدیدها استفاده می­کند. توانایی آن در یادگیری از تجربیات قبلی، آن را به یک مانع موثر در برابر ویروس های ناآشنا تبدیل می­کند.

    آنتی ویروس پایگاه داده: از پایگاه داده ای از خطرات شناخته شده برای جستجو، شناسایی و رسیدگی به تهدیدات استفاده می­کند.

    حذف کننده های بدافزار: به جای جلوگیری از ورود بدافزار به سیستم شما، این ها برای حذف بدافزارهای موجود طراحی شده اند.

    آنتی ویروس ایمیل: آنتی ویروس ایمیل در درجه اول برای اسکن و جلوگیری از انتشار بدافزار از طریق ایمیل استفاده می­شود.

    آنتی ویروس اکتشافی: ویروس های کشف نشده را با بررسی کد برای صفات مشکوک شناسایی می­کند.

    آنتی ویروس

    نرم افزار آنتی ویروس چگونه کار می­کند؟

    نرم‌افزار آنتی‌ویروس اغلب در پس‌زمینه، رایانه‌ها، سرورها و دستگاه‌های تلفن همراه را برای بدافزار اسکن می‌کند و از رشد آن جلوگیری می‌کند. بسیاری از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس حاوی شناسایی و پیشگیری بلادرنگ تهدید برای محافظت در برابر آسیب‌پذیری‌های احتمالی هستند.

    دایرکتوری ها یا فایل های فردی را در برابر کتابخانه ای که حاوی امضاهای مخرب است اسکن می­کند تا الگوهای غیرعادی را که نشان دهنده وجود نرم افزارهای مخرب هستند شناسایی کند.

    به کاربران امکان می دهد اسکن ها را به گونه ای برنامه ریزی کنند که بتوانند به طور خودکار اجرا شوند.

    کاربران می­توانند اسکن های جدید را در هر لحظه آغاز کنند.

    نرم افزار آنتی ویروس به روش های مختلفی کار می­کند. آنتی ویروس برنامه ها و فایل ها را هنگامی که وارد دستگاه شما می­شوند اسکن کرده و آنها را با ویروس های کامپیوتری، کرم ها و تروجان های معروف مقایسه کند. وقتی این ویروس های مخرب را پیدا کرد، می­تواند آنها را حذف کند یا در یک بخش محافظت شده قرنطینه کند تا زمانی که تصمیم بگیرید که می­خواهید آنها را حذف کنید یا خیر.

    سه نوع روش تشخیص وجود دارد که نرم افزار آنتی ویروس برای جستجوی تهدیدات احتمالی استفاده می­کند.

    تشخیص مبتنی بر رفتار:

    رفتار آن قطعه کد، نرم افزار یا فایل اجرایی برای اعمال مشکوک یا غیرعادی تجزیه و تحلیل می­شود. هر چیزی که نرم افزار آنتی ویروس آن را به عنوان اقدام غیرمجاز تشخیص دهد نشان دهنده نیت مخرب است.

    تشخیص مبتنی بر اکتشاف:

    در این نوع تشخیص، آنتی ویروس به دنبال ویروس های ناشناخته قبلی می­گردد. این ها بدافزارهایی هستند که به دیتابیس آنتی ویروس اضافه نشده اند. اگر آنتی ویروس فایل ناشناخته ای را پیدا کند، آن را به عنوان مشکوک علامت گذاری می­کند.

    تشخیص مبتنی بر امضا:

    تیم های امنیتی آنتی ویروس یک شناسه منحصر به فرد برای یک تهدید امنیتی شناخته شده ایجاد می­کنند. برای ارجاع و شناسایی بعدی آن را علامت گذاری می­کند. و به دنبال الگوهای مختلف کدهای برنامه نویسی سیستم را اسکن می­کنند. اگر همان الگوهای علامت گذاری شده دوباره توسط برنامه آنتی ویروس کشف شود، فایل را به عنوان آلوده علامت گذاری می­کند.

    مثبت کاذب چیست؟

    از آنجایی که نرم افزار آنتی ویروس برای جلوگیری از ورود کاربران غیرمجاز طراحی شده است، گاهی اوقات ممکن است یک فایل را اشتباه برچسب گذاری کند. ممکن است نشان دهد که یک فایل یا برنامه، یک بدافزار است در حالی که یک فایل امن است. اگر برنامه آنتی ویروس شما چیزی را مشکوک نشان می­دهد، به این معنی است که یک عمل یا رفتاری وجود داشته است که تهدید آمیز به نظر رسیده است.

    اگر این اتفاق برای شما افتاد، سعی کنید یک جستجوی سریع در اینترنت انجام دهید تا ببینید آیا نرم افزار مشکلی دارد یا خیر. همچنین می­توانید برنامه آنتی ویروس خود را برای به روز رسانی بررسی کنید یا ابزار پاکسازی دیسک را که همراه با نرم افزار آنتی ویروس ارائه می­شود اجرا کنید.

    هر آنتی ویروس راهی برای لیست سفید یک فایل یا نرم افزار دارد. لیست سفید به این معنی است که فایل یا برنامه مورد نظر توسط نرم افزار آنتی ویروس شما تایید شده است، نرم افزار آنتی ویروس شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه قرار دادن یک فایل یا برنامه در لیست سفید دارد.

    ویروس هر برنامه ناخواسته‌ای است که بدون اطلاع کاربر وارد سیستم می‌شود، می‌تواند خود را تکثیر و گسترش دهد، اقدامات ناخواسته و مخربی را انجام دهد که در نهایت بر عملکرد سیستم و داده‌ها یا فایل‌های کاربر تأثیر می‌گذارد. ویروس کامپیوتری را می‌توان به‌عنوان یک بیماری کامپیوتری در نظر گرفت، درست مانند ویروس‌های انسانی که باعث بیماری در انسان می‌شود.

    آنتی ویروس

    آنتی ویروس یکی از مهم ترین نرم‌افزارهای کامپیوتری محسوب می‌شود که بسیاری از کاربران و کارشناسان، استفاده از آن را الزامی می‌دانند. نرم‌افزار آنتی ویروس همان‌طورکه از نامش پیدا است برنامه‌ای است که علیه ویروس کار می‌کند. ویروس را شناسایی می‌کند یا تشخیص می‌دهد و پس از تشخیص وجود ویروس، روی حذف آن از سیستم کامپیوتری کار می‌کند. نرم‌افزار آنتی‌ویروس به‌عنوان یک عمل پیشگیری عمل می‌کند به‌طوری‌که نه‌تنها ویروس را از بین می‌برد بلکه از آلوده شدن هر ویروس احتمالی به رایانه شما در آینده نیز جلوگیری می‌کند.

    آنتی ویروس کسپرسکی

    آنتی ویروس کسپرسکی محافظت جامع در برابر انواع مختلف تهدیدات امنیت اطلاعات

    آنتی ویروس کسپرسکی محافظت جامعی را در برابر انواع مختلف تهدیدات امنیت اطلاعات فراهم می­کند. عملکردها و اجزای حفاظتی مختلفی به عنوان بخشی از آنتی ویروس کسپرسکی برای ارائه حفاظت جامع در دسترس هستند و هر نوع تهدید توسط یک جزء حفاظتی اختصاصی مدیریت می­شود. می توانید اجزای حفاظتی را فعال و غیرفعال کنید و تنظیمات آنها را پیکربندی کنید.

    برای به روز نگه داشتن آنتی ویروس کسپرسکی، باید پایگاه داده ها و ماژول های مورد استفاده برنامه را به روز کنید. برخی از وظایف خاص که باید گاهی اجرا شوند (مانند حذف آثار فعالیت های کاربر در سیستم عامل) با استفاده از ابزارهای پیشرفته انجام می­شوند. شرکت کسپرسکی با وجود نرم افزار های آنتی ویروس متعدد، تمامی نیازهای کاربران خود را در زمینه امنیت اطلاعات فراهم می کند.

    با مراجعه به بخش آنتی ویروس در سایت میتوانید نسخه های متفاوت از آنتی ویروس های کسپرسکی و ویژگی ها و ماژول های امنیتی خاص هرکدام از آنها را مشاهده کرده، مقایسه، و برحسب نیاز امنیتی خود آنتی ویروس مناسب خودتون رو تهیه بفرمایید.

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.