نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

پشتیبانی

نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

ایجاد امنیت برای کودکان در فضای دیجیتال

امروزه کودکان بیشتر از هر زمانی در فضای مجازی فعالیت دارند و اکثر اوقات این فعالیت‌ها بدون هیچ نظارتی از سوی والدین انجام می‌شود. در صورتی که کودکان از نکات اولیه امنیت سایبری آگاه نباشند، ممکن است خود و اطرافیان را به دردسر بیندازند و اطلاعات شخصی را به سادگی افشا کنند. به همین خاطر، امنیت […]

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    امروزه کودکان بیشتر از هر زمانی در فضای مجازی فعالیت دارند و اکثر اوقات این فعالیت‌ها بدون هیچ نظارتی از سوی والدین انجام می‌شود. در صورتی که کودکان از نکات اولیه امنیت سایبری آگاه نباشند، ممکن است خود و اطرافیان را به دردسر بیندازند و اطلاعات شخصی را به سادگی افشا کنند. به همین خاطر، امنیت کودکان در فضای آنلاین، دغدغه تمامی والدین امروزی است.

    سواد دیجیتال چیست؟

    سواد دیجیتال فقط به دانستن نحوه گرفتن سلفی یا کار با  اینستاگرام نیست. سواد دیجیتال به معنای توانایی درک و استفاده از فناوری است. این به توانایی یافتن، استفاده و ایجاد اطلاعات آنلاین به روشی سودمند و مفید مربوط می شود. سواد دیجیتال همچنین به معنای شناخت محدودیت های فناوری و درک خطرات و اقدامات احتیاطی است که استفاده از فناوری نیاز دارد.

    محققان کسپرسکی به آمارهای تأمل برانگیزی از فعالیت مجازی کودکان و نوجوانان دست یافته‌اند:

    -73 درصد از نوجوانان نمی‌توانند زندگی خود را بدون گوشی‌های هوشمند تصور کنند و نیمی از آنها گوشی موبایل خود را به تخت خواب می‌برند.

    -44 درصد از افراد 8 تا 16 سال دائما آنلاین هستند و به برنامه‌های سرگرمی و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی مشغول‌اند.

    -40 درصد از کودکان، اطلاعات حساسی شامل آدرس خانه‌شان را به صورت آنلاین فاش می‌کنند.

    – یک سوم جوانان در فضای اینترنت راجع به سنشان دروغ می­‌گویند.

    -37 درصد از کودکان تاکنون خطرات و آسیب‌های فضای آنلاین را تجربه کرده‌اند که شامل قلدری و زورگیری، تهدید مالی، مواجهه با محتوای نامناسب و … می‌شود.

    خطرات اینترنت برای کودکان

    اولین گام برای ایجاد امنیت دیجیتال برای فرزندان ، آشنایی با خطراتی است که کودکان در اینترنت و فضای آنلاین با آن رو به رو هستند:

    خطر غریبه‌ها

    محبوبیت آنلاین و لیست گسترده دوستان به ویژه برای نوجوانان تبدیل به یک علاقه جدید شده است. با این حال، دنیای دیجیتال همچنین می‎تواند ناشناس باشد، که اغلب توسط مجرمان اینترنتی که به عنوان یک فرد یا دوست قابل اعتماد ظاهر می‌شوند، مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

    ضروری است که به کودک خود یاد دهید در هر ارتباط آنلاین با غریبه‌ها پرچم‌های قرمز را تشخیص دهد. به آنها توصیه کنید در مورد کسانی که با آنها دوست می‌شوند محتاط باشند. مطالعه ای در رابطه با آموزش سایبری نشان داد که 40٪ کودکان کلاس 4 الی 8 با افراد غریبه بصورت آنلاین صحبت کرده‌اند. حتی نگرانی بیشتر این است که، 53٪ شماره تلفن خود را ارائه دادند، 30٪ پیام کوتاه و 15٪ سعی کردند با فرد ناشناخته ملاقات کنند.

    آزار و اذیت اینترنتی

    آزار و اذیت اینترنتی می‌تواند تأثیرات جدی روانی بر کودک بگذارد. رایج‌ترین روش‌ها شامل ارسال نظرات متوسط ، شایعه پراکنی، تهدید و حتی جعل هویت شخصی با استفاده از یک حساب جعلی برای آسیب رساندن به اعتبار آنلاین است. به کودک خود کمک کنید تا مراقب روش خود باشد و بلافاصله مزاحمت‌ها را به سیستم عامل‌های آنلاین یا مقامات محلی گزارش دهید.

    اشتراک بیش از حد و سرقت اینترنتی

    فقط حساب‌های آنلاین نیست که فرزند شما باید نگران آن باشد. طبق گزارش TransUnion، حدود 20٪ از کودکان 13 تا 18 ساله دارای کارت اعتباری هستند. اطمینان از اینکه آنها با مسئولیت‌پذیری خرید می‌کنند، فقط در وب سایت‌های معتبر می‌تواند آنها را از قربانی شدن سرقت هویت یا کلاهبرداری نجات دهد.

    ایمن سازی حساب‌های آنلاین

    بیشتر نوجوانان از قبل حساب ایمیل دارند و هنگام ثبت نام هیچ گونه راهنمایی والدین لازم نیست. از آنجا که باید از خطرات ایمیل‌های فیشینگ و اهمیت محافظت از اطلاعات شخصی خود آگاه باشید، کودک خود را تشویق کنید که روی پیوندهای مشکوک یا پیوست‌های باز شده از آدرس های ایمیل ناشناخته کلیک نکند.

    داشتن رمزهای عبور ایمن برای حساب‌های آنلاین بسیار مهم است. برای مشاهده راهنمای انتخاب رمز عبور مناسب اینجا کلیک کنید.

    چند نکته ضروری در مورد امنیت سایبری کودکان

     از منابع آموزشی دوستدار کودک استفاده کنید

    صحبت کردن با بچه ها در مورد امنیت اینترنت آنها اغلب سخت است. مخصوصاً برای بچه‌های کوچک‌تر که خیلی از مفاهیم را درک نمی‌کنند، این کار بسیار دشوار است. چگونه باید این خطرات را به آنها توضیح دهیم به نحوی که باعث ترساندن آنها نشویم؟
    خوشبختانه امروزه به دانش اینترنتی کودکان اهمیت ویژه ای داده می شود ، مانند انیمشن و کتاب های جذابی که توسط دانشمندان برای کودکان تدوین شده است.

    – برخی از قوانین اولیه اینترنت را تنظیم کنید
    اینترنت مکانی وسیع و گیج کننده است. خوب است که چند قانون اساسی داشته باشید تا شما را در ایمن نگه داشتن فرزندانتان در این مکان وسیع یاری رساند.

    – روی توانمندسازی فرزندان خود تمرکز کنید نه بر ترس آن ها از دنیای بزرگ مجازی
    دنیای دیجیتال نباید برای بچه ها یا والدینشان ترسناک باشد. به جای نگرانی در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، بر آموزش مهارت هایی که به کودکان برای محافظت از خود در دنیای آنلاین نیاز دارند تمرکز کنید.

    از ابزار مناسب برای ایمن کردن فضای  دیجیتال استفاده کنید
    امنیت آنلاین یک چالش بزرگ برای بزرگسالان است، زیرا کودکان آن را درک نمی کنند. تهدیدهای پیچیده زیادی وجود دارد که ممکن است کودک شما را با مشکلاتی مواجه کند، حتی اگر تمام قوانین را رعایت کرده باشد.

    بدین منظور استفاده از Kaspersky Safe Kids توصیه میشود:

    Kaspersky Safe Kids شامل زمان‌بندی استفاده از دستگاه، مناطق امن GPS است

    اطلاع رسانی در مورد فعالیت های مشکوک و خلاصه ای از آنچه فرزندانتان جستجو می کنند، می بینند و به اشتراک می گذارند. این قابلیت ها کاربر را قادر خواهد ساخت تا همیشه با فرزندان خود در ارتباط بماند و کمک میکندتا  آنها را ایمن نگه دارید

    • سطح مناسبی از محافظت را برای هر یک از فرزندان خود تنظیم کنید
    • فرزندان خود را در استفاده ایمن تر از وب و دستگاه های تلفن همراه راهنمایی کنید
    • یک منطقه امن تعریف کنید و اگر فرزندتان آن را ترک کرد، هشدار دریافت کنید
    • از خطرات دنیای دیجیتال و اینترنت جلوگیری می کند
    • به شما امکان می دهد بدانید فرزندانتان کجا هستند
    • به فرزندان شما کمک می کند تا زندگی دیجیتالی خود را متعادل کنند
    • فعالیت فیس بوک را نظارت می کند

    برای مشاهده و خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

    ثبت نام مشتری جدید

    لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.